• ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
  • کد خبر: 379864
آلودگي هوا

رییس هیئت پزشکی استان اصفهان گفت: وقتی آلودگی هوا طولانی مدت است در محیط های بسته ورزش کنید، اگر آلودگی هوا حداکثر یک روز است ورزش را قطع کنید.

احمد باقری مقدم درگفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با آثار مخرب آلودگی هوا روی ورزشکاران، اظهار کرد: ماهیت ورزش و ورزشکار تنفس های عمیق با تعداد زیاد است بنابراین ذرات آلوده تا عمق راه های هوایی نفوذ می کند و آسیبی که به ورزشکار می رساند بیش از حد معمول است، به این خاطر ورزش کردن در هوای آلوده به یک سری مراقبت ها و احتیاط ها نیاز دارد. 

وی با اشاره اینکه ورزش های هوازی در آلودگی هوا آسیب بیشتری بر بدن وارد می کند، تصریح کرد: ورزش های هوازی مثل دویدن در هوای آلوده به علت تنفس زیاد، آسیب بیشتری به ورزشکار وارد می کند به همین خاطر این ورزش هارا در شاخص آلودگی بالای صد باید کم کرد. ورزش های تقویتی و عضلانی در محیط های بسته و سالن های ورزشی هیچ منعی ندارد.  

رییس هیئت پزشکی استان اصفهان افزود: برای ورزش کردن باید به شاخص های آلودگی توجه کنیم، شاخص بالای صد به سالمندان و کودکان آسیب وارد می کند و شاخص بالای صد و پنجاه برای جوانان و ورزشکاران خطرناک است به همین علت باید در ساعاتی ورزش کنیم که آلودگی کمتر است مثل ابتدای صبح و  بعد از غروب، در ساعاتی هم که آلودگی زیاد است مثل بعد از ظهر ورزش نباید انجام گیرد.

باقری مقدم در خصوص مواد غذایی مناسب برای کمتر شدن اثرات آلودگی هوا در بدن، خاطر نشان کرد: مصرف مایعات به خصوص شیر برای دفع آلودگی از بدن و همچنین تامین کربوهیدرات لازم است. از غذاهایی که ایجاد حساسیت و آلرژی می کنند و باعث مشکل تنفس می شوند باید پرهیز شود.

وی با تاکید بر این که ورزش را به خاطر آلودگی هوا قطع نکنید، گفت: وقتی آلودگی هوا طولانی مدت است در محیط های بسته ورزش کنید، اگر آلودگی هوا حداکثر یک روز است ورزش را قطع کنید. تحقیقات نشان داده ورزش در آلودگی کم هوا آثار بهتری نسبت به ورزش نکردن در طولانی مدت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =