• ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
  • کد خبر: 378545
manshuri24 f.jpg

مقام‌ها و مأموران اداری باید در روابط خود با شهروندان پاسخگو و قابل‌دسترس باشند و چنانچه درخواستی را رد کنند باید حسب تقاضا، به‌صورت مکتوب پاسخ داده و حداکثر راهنمایی را در چارچوب صلاحیت‌های خود ارائه کنند.

به گزارش ایمنا، این متن ماده ۲۳ از فصل پنجم منشور حقوق شهروندی است. این فصل با عنوان «حق اداره شایسته و حسن تدبیر» با شش ماده قانونی به چگونگی ارتباط مقام‌ها، مسئولان و کارکنان در دولت و نهادها با شهروندان می‌پردازد. بر این اساس شهروندان از حق اداره شایسته امور کشور بر پایه‌ قانون‌مداری، کارآمدی، پاسخگویی، شفافیت، عدالت و انصاف برخوردارند و رعایت این حق توسط همه مسئولان و کارکنان الزامی است. مهرناز یزدانی؛ هنرمند اصفهانی در کارتون زیر با این موضوع به نقد وضعیت موجود موضوع پرداخته، این اثر پیش‌تر در هفته‌نامه طنز الکترونیک خطشه منتشر شده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =