پیروزی لوییز برای "نیکی"

ششمین مرحله از مسابقات فرمول یک در موناکو با پیروزی هیملتون پایان یافت، پیروزی که به روح "نیکی لائودا" تقدیم شد؛ فتل و بوتاس نیز دوم و سوم شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله ششم مسابقات فرمول یک به شکلی در موناکو آغاز شد که همه چیز تحت تاثیر مرگ "نیکی لائودا" بود. لائودا که به عنوان یکی از بزرگترین راننده‌های تاریخ فرمول یک شناخته می‌شد و در چند سال اخیر به عنوان مدیر غیر اجرایی مرسدس منصوب شده بود، روز سه شنبه (۳۱ اردیبهشت‌ماه) و در سن هفتاد سالگی درگذشت تا جامعه فرمول یک را در شوک فرو رود.

روز اول گرندپری موناکو و در حالی که همه از نیکی و میراث او برای فرمول یک صحبت می‌کردند، دو تمرین برگزار شد که "مکس ورشتاپن" و "لوییز همیلتون" پیشتاز دو تمرین بودند. در روز دوم و تمرین آخر "چالز لکرک" که در خانه خود مسابقه می‌داد، امید را به گاراژ فراری برگرداند و توانست با ثبت زمانی عالی جلوتر از دو راننده مرسدس در جایگاه نخست بیایستد.

تعیین خط موناکو اما به اندازه تمرین آخر برای لکرک شیرین نبود، او که در موناکو بزرگ‌ شده و رانندگی را در خیابان‌های آن آموخته، انگیزه بسیاری برای بردن یک جایزه در این خیابان‌ها داشت؛ اما استراتژی نادرست فراری و اشتباه مهندسان باعث شد تا لکرک جوان در همان ابتدا حذف شود و مسابقه را از جایگاه پانزدهم آغاز کند. مرد اول تعیین خط نیز بار دیگر همیلتون بود و توانست بهترین زمان را ثبت کند، پشت سر او نیز والتری بوتاس، مکس ورشتپن و سباستین فتل قرار گرفتند.

درست در ساعت ۱۷:۴۰ روز یکشنبه ( ۵ خرداد) با خاموش شد چراغ‌های استارت، مسابقه موناکو آغاز شد؛ قدیمی‌ترین مسابقه تقویم با پیستی که از سال‌های گذشته تا کنون دست نخورده است. در شروع مسابقه همیلتون با استارت خوب خود توانست جایگاه اول را حفظ کند، برای بقیه راننده‌ها همین رویه تکرار شد و اتفاق خاصی در شروع مسابقه نیافتاد.

اما در ۱۸ دور بعدی این چالز لکرک  و فراری بودند که در مرکز توجهات قرار داشتند، لکرک ابتدا با دو سبقت بی‌نظیر توانست دو رده کسب کند و به جایگاه سیزدهم برسد. همه چیز اما برای لکرک به خوبی پیش نرفت، او در حالی که قصد داشت از "کوین مگنوسن" راننده هاس عبور کند در پیچی باریک با او برخورد کرد و این برخورد باعث پنچری تایر راننده فراری شد. لکرک برای تعویض تایرها به گاراژ رفت، اما پس از چند دور به دلیل مشکل فنی مجبور به کناره‌گیری از مسابقه خانگی خود شد.
درحالی که ماشین ایمنی در پیست حاضر بود و بیشتر خودروها برای تعویض تایر به گاراژ رفتند، بی احتیاطی ورشتپن در حرکت مجدد پس از تعویض لاستیک باعث برخورد با بوتاس شد و در نهایت این برخورد جریمه پنج ثانیه‌ای برای راننده ردبول به همراه داشت.

برخورد "رابرت کوبیکا" و "آنتونیو جیووناتزی" در پیست باریک موناکو صحنه‌ای جالب توجه را خلق کرد. این برخورد باعث شد تا بار دیگر ماشین ایمنی به پیست بیاید و فاصله چهار راننده اول به زیر یک ثانیه برسد؛ همین مسئله رقابت جذابی بین ورشتاپن و همیلتون برای کسب رتبه نخست به وجود آورد.

این رقابت دهم ثانیه‌ای برای دورهای متوالی ادامه داشت و علی رغم تایر کهنه‌تر همیلتون، ورشتاپن نمی‌توانست از او عبور کند. هرجه از مسابقه بیشتر می‌گذشت تایرهای همیلتون مقاوت خود را از دست می‌داند و دفاع را برای این راننده سخت‌تر می‌کردند تا جایی که همیلتون به تیمش گفت برای ادامه با این تایرها باید امیدوار یک معجزه باشد!

درنهایت مکس ورشتاپن نتوانست تا پایان مسابقه از همیلتون عبور کند و با توجه به جریمه‌ای که داشت و فاصله فتل و بوتاس با او، مکس چهارم شد. همیلتون نیز برد خود را به نیکی لائودا تقدیم کرد.

امتیازات کلی سه راننده برتر در جدول مسابقات:
۱. لوییز همیلتون ۱۳۷ امتیاز
۲. والتری بوتاس ۱۱۷ امتیاز
۳.مکس ورشتاپن  ۸۴ امتیاز

کد خبر 377323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.