• ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
  • کد خبر: 341656
آسفالت

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از اختصاص ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به آسفالت معابر در سال ۹۷ خبر داد و گفت: در صدد هستیم با اعمال روش‌های نوین، شرایطی را فراهم کنیم تا شاهد ارتقاء کیفیت آسفالت سطح معابر در کلانشهر اصفهان باشیـم.

ایرج مظفر در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در این شهر بزرگ و پر جمعیت که هر روز شاهد تردد میلیون‌ها وسیله نقلیه شخصی و عمومی هستیم به‌طور متوسط سالانه باید چند صد هزارتن آسفالت مصرف شود تا سطح معابر آن از استانداردهای مطلوب برخوردار باشد و بتواند به احتیاجات حمل و نقلی شهروندان ساکن شهر اصفهان پاسخی مناسب بدهد.

وی افزود: در این راستا امسال ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای ۲۵۰ هزار تن آسفالت پیش بینی شده است.

 معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به آغاز عملیات نهضت آسفالت معابر اصفهان از سال ۹۴ بخش عمده‌ای از معابر شهری اصلاح شده است به همین منظور بودجه در نظر گرفته شده در سال جاری برای تکمیل و ساماندهی ادامه این عملیات اجرایی است.

مظفر با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر اختصاص یافته بود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز ۲۱۸ هزار تن آسفالت در قالب ۱۶۸ هزار مترمربع به منظور آسفالت، لکه‌گیری های اصولی، آسفالت تراشی و موج گیری معابر در سطح مناطق ۱۵ گانه اجرا شد.

وی اضافه کرد: توجه به معابر به عنوان شریان های اصلی شهر، گام مهمی در هدایت و کنترل ترافیک شهر است و رسیدگی و نظارت بر کیفیت معابر در شهر باید در اولویت قرار گیرد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان عنوان کرد: با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ساماندهی و لکه گیری اصولی آسفالت معابر اصفهان به جای روکش طی چند سال  اخیر بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

مظفر ادامه داد: برای دوام و ماندگاری آسفالت معابر باید زیرسازی خیابان ها از نظر دفع آب ها، وجود چاه ها و سفره‌های زیرزمینی آب، مکان های نشتی آب و زهکشی مدام بررسی و کنترل شود نه اینکه بدون توجه به این موارد، تنها آسفالت ریزی انجام شود.

وی اضافه کرد: ارزیابی مستمر روسازی معابر توسط مشاوران و ارائه شاخص‌های کیفی و سرویس‌دهی در هر دوره زمانی به همراه ارائه برنامه‌های کوتـاه مدت و بلنـد مـدت نگهـداری معابـر از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به بهبود کیفیت معابر حمل و نقلی منجر شود بر همین اساس طی سال‌های اخیر میانگین شاخص‌هـای کیفی و سـرویـس‌دهی ارتقـاء پیدا کرد و ما در صدد هستیم با اعمال برنامه‌هـای ارائه شده جهت اصلاح آسفالت، شرایطی را فراهم کنیم تا شاهد ارتقاء کیفیت سطح معابر در کلانشهر اصفهان باشیـم.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان در خصوص انواع و اقسام آسفالت‌های موجود نیز اظهار کرد: این معاونت به آزمایشگاه‌ مقاومت مصالح مجهز است که کیفیت آسفالت، نحوه، انواع و اقسام آن را مورد بررسی تخصصی قرار می‌دهد و با توجه به وضعیت و ترافیک عبوری معابر از آسفالت‌های متفاوت استفاده می شود.

مظفر در خصوص چین خوردگی آسفالت معابر به ویژه در کنار ایستگاه‌های اتوبوس (خطوط بی.آر.تی) گفت: مشکل جمع شدن آسفالت در معابر پرتردد و به ویژه در ایستگاه‌های اتوبوس تندرو که وزن بالایی دارد و ترمزهای زیادی داشته و در فواصل زمانی نزدیک به یکدیگر تردد می‌کند به وفور دیده می‌شود در این راستا سعی شده است تا با  تقویت زیرسازی و تغییر در نوع آسفالت مصرفی این مشکل تا حد زیادی مرتفع شود.

وی اظهار کرد: یکی از راههای تقویت زیرسازی آسفالت، استفاده از بتن است که در این روش پس از بسترسازی مناسب از یک لایه بتن استفاده و سپس در لایه بعدی آن آسفالت سرباره ای که ویژگی هایی همچون نشست کم و مقاومت بالا را دارا است به کار گرفته می شود به عنوان نمونه از این نوع آسفالت در ایستگاه های اتوبوس بی. آر.تی حد فاصل میدان آزادی تا چهارراه شیخ صدوق استفاده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =