سامانه

مدیرکل بازرسی شهرداری اصفهان اعلام کرد: سامانه ۱۸۸۸ با شعار محوری«شهروند مسئول، مدیر پاسخگو» به عنوان درگاهی متمرکز برای دریافت انتقادات، پیشنهادات و تقدیر از کارکنان شهرداری اصفهان راه‌اندازی خواهد شد.

جواد حاتمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: درصدد هستیم با افزایش مشارکت معنادار شهروندان در مدیریت شهری، توسعه و تعمیق فرهنگ نظارت همگانی و گسترش ارتباطات مردمی با رویکرد عدالت محوری و بدون تبعیض بتوانیم به مردم سالاری دینی و تحقق حقوق شهروندی بپردازیم، از این رو برای عملیاتی کردن امور نظارت همگانی که جزء وظایف اداره بازرسی است، سامانه ۱۸۸۸ به عنوان یک درگاه متمرکز برای دریافت انتقادات، پیشنهادات و تقدیر از کارکنان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این سامانه در راستای توسعه فرهنگ مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، ایجاد بسترهای لازم برای توانمندسازی شهرداری و اصلاح فرایندها، مطابق ضرورت‌ها و نیازهای موجود، برنامه‌ریزی شده تا اثر بخشی و سلامت سازمانی را رقم بزند، در حال حاضر این طرح پیشنهاد شده و در صورتی که مورد موافقت قرار گیرد، زیرساخت‌های آن نیز فراهم خواهد شد.

مدیرکل بازرسی شهرداری اصفهان تصریح کرد: شاید این ذهنیت برای عموم شهروندان به وجود آید که چرا با وجود سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان، سامانه ۱۸۸۸راه اندازی می‌شود، که در جواب باید اعلام کنم سامانه ۱۳۷ به فوریت‌های شهری می‌پردازد و مردم در موضوعات مختلف شهری با این سامانه تماس می‌گیرند، اما سامانه ۱۸۸۸ به صورت خاص انتقاد، پیشنهاد، شکایت یا تقدیر از عملکرد مدیران و کارکنان شهرداری را دریافت خواهد کرد که به صورت مستقیم توسط پرسنل بازرسی نظارت می‌شود.

حاتمی اضافه کرد: ممکن است شهروندی با سامانه ۱۳۷ ارتباط برقرار کند، اما روند رسیدگی زمانی طولانی داشته باشد، از این رو با راه‌اندازی سامانه ۱۸۸۸چنانچه پس از ۷۲ ساعت پاسخگویی به مشکلات شهروندان رسیدگی نشد، آنان می‌توانند از طریق ۱۸۸۸ مشکلات را مطرح تا پیگیری‌های لازم در کمترین زمان انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =