مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان

مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان تقویم گردشگری را بهترین راهکار برای جذب حداکثری گردشگران و برنامه ای مشخص برای سلیقه های مختلف دانست.

محمد علی ایزدخواستی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: آماده شدن تقویم گردشگری اصفهان می تواند کمک زیادی به رونق صنعت گردشگری در این شهر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تقویم گردشگری یکی از راهکارهایی است که شهرها برای برتری در بازار رقابت جذب گردشگری به دنبال آن هستند، تصریح کرد: امروزه وضعیت گردشگری در دنیا نسبت به دهه های گذشته تغییرات شگرفی پیدا کرده و آنقدر رقابت ها زیاد شده که دیگر روش های سنتی برای جذب گردشگر پاسخگو نیستند.

مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرهای مدعی جذب گردشگر در سطح منطقه و جهانی اقدام به برنامه های مختلف برای جذب حداکثری گردشگر می کنند که یکی از این روش ها استفاده از تقویم گردشگری است، تقویمی که در طول سال جاذبه های شهرها را مشخص می کند.

وی یادآور شد: به عنوان مثال در اریبهشت ماه برگزاری فستیوال های فرهنگی در تقویم گردشگری اصفهان وارد می شود که  برای گردشگران جذاب است و البته انواع رویدادهای مختلف شهر در تقویم ذکر می شود.

ایزدخواستی خاطرنشان کرد: اصفهان با توجه به قابلیت های گسترده و برنامه های متنوعی که در طول سال دارد، امکان اینکه یک تقویم گردشگری ۱۲ ماهه را داشته باشد، دارد که این تقویم باید تدوین و در سطح جهانی منتشر شود.

وی اضافه کرد: دستگاههای مختلف از بخش دولتی گرفته تا بخش عمومی و خصوصی باید تحت این تقویم قرار گیرند و هر کسی موظف باشد در تاریخی برنامه ای برای شهر اصفهان داشته باشد.

مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان تاکید کرد: همچنین باید نهادی تقویم گردشگری را به وجود آورده و بین دستگاههای مختلف هماهنگی لازم را به وجود آورد تا تقویم گردشگری به اجرا در آید.

وی تقویم گردشگری را بهترین راهکار برای جذب حداکثری گردشگران و برنامه ای مشخص برای سلیقه های مختلف دانست و گفت: نباید فراموش کرد امروزه رقابت برای جذب گردشگر بسیار زیاد شده و ما نمی توانیم به آثار تاریخی برای جذب گردشگری اکتفا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =